Så här reklamerar du en produkt


Om en produkt du köpt från oss har gått sönder och du vill reklamera den, kan du kontakta oss på följande sätt:

  1. Telefon: Ring oss på +46 76 760 45 20 för snabb hjälp.
  2. E-post: Skicka ett mejl till info@zozakidsstore.se med följande information:
    • Ämne: Ange ditt ordernummer.
    • Bild eller video: Bifoga en bild på synliga skador. Om skadorna inte är synliga, skicka en video eller beskriv problemet i textform så utförligt som möjligt.

Vi strävar efter att hantera din reklamation så snabbt och smidigt som möjligt.

Öppet Köp / Bytesrätt / Reklamation

Vi följer lagen om distansavtal i enlighet med Konsumentverkets rekommendationer.

Öppet Köp och Bytesrätt

Du har rätt att returnera felfria varor inom fjorton (14) dagar från det att du mottagit dem, utan att ange någon anledning. Detta gäller dock inte för specialbeställda varor. Meddela oss så snart som möjligt om du vill returnera en vara. Vid frågor eller osäkerhet är du välkommen att kontakta oss på info@zozakidsstore.se.

Reklamation av produkter

Om det uppstår fabrikationsfel på en produkt, gör vi vårt bästa för att ersätta den med en ny, identisk produkt. Om produkten inte längre finns i vårt sortiment, försöker vi ersätta den med en likvärdig eller nyare modell. Observera att garantin inte täcker förslitningsskador som uppstår vid normalt användande.

  • Retursedel: Vid godkänd reklamation skickar vi en retursedel. En avgift på 99 kr debiteras för returen.

Undersökningsplikt

Som konsument har du undersökningsplikt på de varor du mottar. Det innebär att du bör granska produkten innan du tar bort eventuell plombering, som plastförseglingar eller etiketter.

Vi strävar efter att göra processen smidig och snabb för dig som kund. Kontakta oss om du har några frågor eller funderingar!